Nega kolesa
Vzdrževanje kolesa
Da bo potreba po popravilih čim manjša, morate zagotoviti, da je kolo deležno redne nege in s tem se zmanjša potreba po popravilih. Redna nega vam bo na koncu prihranila čas in denar. Seveda je možno vzdrževanje vašega kolesa prepustiti tudi strokovnemu servisu. Tukaj je nekaj nasvetov, kako lahko poskrbite za svoje kolo doma. Vzdrževanje vključuje predvsem čiščenje ter mazanje nekaterih delov kolesa.
Pranje in čiščenje kolesa
Okvir kolesa operite s curkom vode ter kolo ročno očistite s krtačo ali gobo. Posebej bodite previdni pri čiščenju kasete z zobniki (verižniki) in verige. Posamezne zobnike verige ter zobnike temeljito umijte. V idealnem primeru uporabite poseben pripomoček za čiščenje verige in jorazmastite s posebnimi namenskimi pripravki ali z močnim detergentom za pomivanje posode. Ko se veriga posuši, jo namažite.
Mazanje
Po pranju kolesa vedno namažite verigo. Približno vsakih 50 do 200 km. Kako pogosto morate mazati verigo, je odvisno od tega, kako pogosto se vozite v prašnem okolju. Pri vožnji po prašnem terenu se prah in umazanija prilepita na mazalno olje in v tem primeru je pomembno, da verigo vedno razmastite in očistite.
Na pogostost mazanja verige vpliva tudi vreme. Ob dežju se olje hitreje izpira iz verige in ga je zato treba pogosteje mazati.
Tudi druge komponente kot so ležaji, kasete ter pretvorniki zahtevajo redno mazanje. Vedno je treba kolo najprej dobro oprati in za tem namazati očiščene dele.
Kakovostna maziva za kolesa vsebujejo nanodelce, ki ščitijo kovinske dele pred korozijo.Poleg tega preprečujejo tudi prijemanje prahu, blata in druge umazanije.
Olje nanašajte z razdalje 10 do 20 cm od dela, ki ga želite namazati. Pustite delovati 15 minut in nato obrišite ostanke olja s suho krpo.
Kontrola posameznih sklopov
Seveda se vaše kolo in njegovi deli sčasoma med uporabo obrabijo. Zato je pomembno, da te dele redno preverjate, da zagotovite, da ti vedno delujejo optimalno, so varni za vožnjo in trajajo čim dlje. Pregled lahko opravite sami ali pa se obrnete na servis koles v vaši okolici.
Kolesa in pnevmatike
Vedno se prepričajte, da so na platišču prisotne vse žice platišča. Prav tako ne smejo biti ohlapne. Če je tako, morate ponovno nastaviti kolesa. Tlak v pnevmatiki se mora ujemati s podatkom na boku pnevmatike. Za cestna kolesa se priporoča tlak od 50 do 800 kPa (4,5 do 8 barov), za gorska kolesa od 240 do 380 kPa (2,4 do 3,8 bar).
Veriga
Po 500-800 km vožnje preverite verigo s posebnim merilnikom (na voljo v trgovinah s kolesi), s katerim preverite da veriga ni preveč raztegnjena.Če je ta raztegnjena, jo zamenjajte. V nasprotnem primeru bo uničilo vašo kaseto in verižnike.
Napeljava (kabli, žice)
Če je ta poškodovana, je nemudoma zamenjajte z novo.
Zavore
Preverite zavore z uporabo zavorne ročice. Če ima zavorna ročica dolgi hod ali se preveč približa krmilu, prilagodite dolžino kabla ali zamenjajte zavorne ploščice. Če zavorna ročica ne nudi nobenega upora, naj zavore odzračijo v specializirani delavnici.
Pogon, pedala, osi
Vsake 3 mesece preverite privitje posameznih vijakov na osrednjem kolesu in vijake, ki držijo sredinsko ročico na osi. Če je gonilka osi zrahljana, je potrebno ležaj takoj odstraniti in zamenjati, saj lahko privede do uničenja gonilke. Preverite ali so pedala trdno nameščena. Te ne smejo biti zrahljana, saj se lahko uniči navoj gonilke.